2011. május 8., vasárnap

A szombati összeröffenés

A tegnapi nap számomra hajnali 4-kor kezdődött és ma hajnali 3-kor ért véget=) Az újságozást még mindig nem szoktuk meg teljesen, de nem untatlak vele titeket=) A buli 2-kor kezdődött (volna, ha nem késünk) és mint írtam, Heiloo-ból indultunk kocsival Lisse-be, ahol ez a bizonyos Keukenhof- nevű arborétum(?) van. Hála a GPS-nek, rengeteg falut, tanyát, kastélyt, satöbbit láttunk az unalmas autóút helyett=) Miután megérkeztünk, kiköhögtük a 14 eurós belépőt, bementünk, és megkerestük az első vendéglátóhelyet, ahol 5Eurós Paulanert ittunk. "Nem tudom, megért-e 5 eurót, de *nagyon jó volt"=) Bent a virágok ugyan szépek voltak, de nem annyira kötött le, szinte csak turisták voltak, rengeteg mandulaszemű, meg annál is több indiai.
Csináltunk fapapucsos, vízeséses, kunyhós, vízen járós, stb. képet(Dávid gépével, úgyhogy még nem állnak a rendelkezésemre), aztán belefutottunk egy kültéri sakktáblába, ahol 2-2 elleni meccsen vettünk részt/drukkoltunk. Találkoztunk csúszdával, állatsimogatóval, rezesbandával is. Mikor végre mindenki megunta a virágokat, felkerekedtünk, shoppingolt mindenki magának valami kaját/piát éjjelre, és meg sem álltunk Hágáig, ahol Dávid&Barbi lakik, ők lettek az aznapi "hálaadás" házigazdái.
(A nálunk régebben itt élők találták ki, hogy havonta összegyűlnek és hálát adnak, hogy ne felejtsék el, milyen szerencsések, hogy ilyen jó helyen vannak, és ne unják meg az itteni életet.) Sonja szebben adta elő, de már nem emlékszem=) Ittunk söröket, mi grillcsirkét ettük(végre nem nekem kellett főznöm - Köszi, Barbi!!!). Megnéztük a pókjukat, ami már most harcias és akkora mint egy állat, de 23 cm-esre fog megnőni, lementünk megnézni az ottani piroslámpást, meg fel akartunk menni egy sokemeletes házba, ami végül mágneskártya híján elmaradt... Ez már éjfél körül lehetett, utána mielőtt hazafelé indultunk, még visszamentünk és leültünk egy sör mellé. A hazaúton is Attilával mentünk, szó esett Hollandiáról, Magyarországról, és a kettő közti különbségekről... Nem fogom felsorolni ennek a helynek a milliónyi előnyét kishazánkhoz képest, mert valószínűleg szarul éreznétek magatokat=) Csak annyit mondok, hogy itt nem a Tesco meg az Intersport a hétvégi program, hanem a családi bringázás, görkorizás, kirándulás, utazás... Viszont tippeket elfogadok, hogy szerintetek mennyi eurót lehet keresni itt azzal, hogy nyelvtudás nélkül heti 6 alkalommal hajnali 1-7-ig takarítasz? Ez legyen 150 óra munka egy hónapban!  Aki kedden 8 óráig a megoldáshoz legközelebb álló számot ideírja, kap egy eredeti holland konyharuhát, mert az elmúlt napokban találtunk hármat, de kettő elég nekünk=)
...Megérkeztünk Heiloo-ba, felmásztunk a bringákra, hazateleportáltunk, én írtam egy blogot, hogy nem lesz blog, aztán meghaltunk. Ma majdnem délig aludtunk, Csabi 12-re ment mosogatni, én meg elkezdtem főzni: tejfölös krumplifőzeléket a múltkorról maradt hamburgerhúsokhoz, meg sütöttem pogácsát, mert vettem Karnemelk-et: nekem ugye nem mondott semmit a boltban, itthon megnéztem, hogy magyarul "író"... Hát az se, és nem azt mondom hogy rossz volt, megittam két bögrével, a többiből viszont ez lett:

7 megjegyzés:

  1. Szerintem 750 EUR. Huh, az a sör nem volt ocsó. :) Találtam egy egyetemekörnéyki boltban SZÖGEDI Ászok sört, 260Ft egy liter Pet palackban. És nagyon finom.

    VálaszTörlés
  2. Kösz a tippöt!
    A Szögedi sör mög jól hangzik=)

    VálaszTörlés
  3. Legyen, mondjuk 900 EUR.
    Kaja tipp: Talpas krumpli
    Egyforma krumplikat hosszában félbevágsz, a héját rajta hagyod. Megsózod, beleteszed tepsibe, körberakod szalonnával. Addig sütöd, amíg a talpa piros lesz. Utána berakod egy tálba és lefeded konyharuhával. Eheted vajjal, vagy ahogy jól esik. Másnap hidegen is baromi jó.

    VálaszTörlés
  4. Bárcsak lehetne itt rendes szalonnát kapni...=P
    Am. köszi a receptet, akkor mégis szükségünk lesz a harmadik konyharuhára is???=)))

    VálaszTörlés
  5. Szívesen. Ha már nagyon kiéheztek a szalonnára, szóljatok, küldök postán, bár lehet, hogy út közben kicsit megizzadna.

    VálaszTörlés
  6. 9€ az alap bér, arra jön a 30%-os éjszakai pótlék, az 11,7 és ez szorozva 150-nel az 1750€...
    Peti nyert=)

    VálaszTörlés